اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

هشدار «امنیت سایبری» نسبت به «کلاهبرداری های خیریه» در «سایت های شبکه های اجتماعی»

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، شورای امنیت سایبری افراد را از حساب‌های جعلی، جوایز کاذب، کلاهبرداری‌های خیریه و سایر حیله‌های شبکه‌های اجتماعی هشدار داده و آنها را به جستجوی علامت تأیید برای اطمینان از حساب‌های واقعی، اجتناب از به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی یا مالی با منابع غیرقابل اعتماد و گزارش دادن رفتارهای مضر و مشکوک در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی دعوت کرده است.

بر اساس مشاهدات دستگاه‌های مربوطه، جرایم مهندسی اجتماعی در سال‌های اخیر افزایش یافته است. پلیس روش‌های پیشرفته و متنوعی را که کلاهبرداران برای فیشینگ و به دست آوردن اطلاعات شخصی افراد استفاده می‌کنند، شناسایی کرده است. از جمله صفحات جعلی، جوایز کاذب و پیام‌های کلاهبرداری از طریق برنامه‌ها و سایت‌های شبکه‌های اجتماعی، تقلید از برندها و سایت‌های موسسات معتبر به منظور سرقت اطلاعات شخصی مانند نام‌های کاربری، گذرواژه‌ها و شماره‌های کارت‌های اعتباری. این امر موجب بروز مشکلات متعددی برای کاربران می‌شود که باید سریعاً به پلیس گزارش دهند تا پیگرد و دستگیری کلاهبرداران انجام شود.

شورای امنیت سایبری به افراد توصیه کرده است که به طرف مقابل در اینترنت اعتماد نکنند، از سیاست‌ها و روش‌های امنیتی پیروی کنند و تحت هیچ شرایطی از آنها تخطی نکنند. همچنین به آنها توصیه شده است که هرگز کنجکاو نباشند، مطمئن شوند که هیچ چیز رایگانی بدون مقابله به آنها ارائه نمی‌شود و اطلاعات محرمانه را افشا نکرده و به پیوندهای مشکوک کلیک نکنند.

پلیس ابوظبی نیز از پیوندهای مشکوک کاذب در شبکه‌های اجتماعی یا ایمیل‌ها هشدار داده و از عموم خواسته است که از به اشتراک گذاشتن یا انتشار آنها خودداری کنند. آنها همچنین به مردم توصیه کرده‌اند که با پیام‌هایی که حاوی پیوندهای الکترونیکی مشکوک و ناشناس به تلفن‌های آنها یا ایمیل‌هایشان می‌رسد، همکاری نکنند تا قربانی جرایم سایبری نشوند، به ویژه آنهایی که درخواست تکمیل اطلاعات شخصی برای دریافت جوایز نقدی، استخدام یا کارت‌های شارژ دارند و ادعا می‌کنند که از سوی شرکت‌های ارتباطات، شرکت‌های استخدامی، موسسات تجاری یا حتی وزارتخانه‌ها و نهادهای ملی صادر شده‌اند.

پلیس ابوظبی توضیح داده است که صاحبان سایت‌های مشکوک، پیوندهای کاذب را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده و از نام‌های مستعار استفاده می‌کنند تا قربانیان را شکار و حساب‌های آنها را سرقت کرده و اطلاعات شخصی‌شان را به دست آورند و سپس آنها را تهدید به پرداخت مبالغ پولی کنند.

 

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا